VELKOMMEN TIL HAUGLAND GÅRDSBARNEHAGE

Haugland Gårdsbarnehage Askøy AS er en privat barnehage. Barnehagen åpnet våren 2008. Ligger sentralt på Haugland ca 10 min fra Askøy broen.

I dag går det 64 barn i barnehagen.

Vi har  0-3 års avdeling som heter Q-gjengen. Alle førskolebarna er samlet på avdeling Låven. På Hønsegården og Småkryp går det barn i alderen 2-5 år. Vi kan tilby hele og reduserte plasser. Vi er 16 ansatte, alle våre fast ansatte er barnehagelærere eller fagarbeidere.

Barnehagen er en gårdsbarnehage med dyr, og vi har et flott turterreng like utenfor barnehagen, der vi har grillhytte som vi kan varme oss i og ta en matbit.

Vi serverer smørelunsj og fruktmåltid til barna hver dag. Barna må ha med frokost hver dag

Vi har en ponni som heter Kompis, vi har  kaniner og høns, samt mange pinnedyr!

Barna får være med gårdens arbeid, som stell og mating av dyrene. De barna som ønsker det, får være med å ri på Kompis.

Vi har en snekkerbod som barna får være i , og lage masse spennende!

Vi tror at alle inntrykk og opplevelser barna vil få i
gårdsbarnehagen, vil gi dem gode historier som de kan formidle til hverandre og hjemme.

Vår visjon:

Humor, respekt, lek og lære, i barnehagen er det godt å være.